Saturday, April 30, 2011

Tips:Perawan melakukannya untuk kali pertama





Ingin dikongsikan beberapa tips,melalui perkongsian pengalaman.Insyallah,mudah-mudahan dapat dijadikan panduan kepada gadis dan perawan diluar sana..Tiada apa yang perlu dikhuatirkan.Insyallah selamat:)

1. Berbaringlah dengan tenang, meskipun Anda pasti akan merasa tegang dan gementar.

2. Dia akan mendekati diri Anda dan bertanyakan apakah Anda takut. Kalau dia bertanya demikian, gelengkanlah kepala Anda dengan penuh keberanian.

3. Lalu dia akan mulai memasukan "Perkakas"-nya. Mungkin suhu badan Anda akan meningkat. Tapi tenang saja, kerana dia akan melakukannya dengan perlahan.

4. Dia akan memandang mata Anda dalam- dalam, dan meminta Anda untuk percaya padanya. Jangan khuatir, dia sudah berpengalaman dalam hal ini.

5. Senyumnya yang menawan akan membuat Anda sedikit rilek, dan dia akan meminta Anda untuk membuka lebih lebar agar dia dapat masuk dengan mudah. Saat ini mungkin Anda akan memintanya agar melakukan apa yang ingin dia lakukan dengan cepat. Tapi dia tak mau terburu-buru. Dia tidak ingin Anda kesakitan.

6. Dia juga akan bertanyakan kalau- kalau Anda merasa sakit. Meskipun berlinang air mata, tetaplah gelengkan kepala Anda, dan meminta dia untuk meneruskannya. Pada saat ini mungkin Anda juga akan merasa sedikit mati rasa.

7. Setelah beberapa saat, Anda akan merasakan suatu kelegaan yang luar biasa, dan dia akan menarik "Perkakas"- nya keluar. Dia akan tersenyum hangat, dan memuji betapa hebatnya Anda...

8. Tersenyumlah sepuas-puasnya  dan selamat menikmatinya, Kerana bagaimanapun juga, ini adalah pengalaman pertama Anda iaitu.....


V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V


"CABUT GIGI"

 

Friday, April 29, 2011

I dont mind...if i dont have a mind


Maka telah tersebarlah video porno yang digembar gemburkan selama ini di dalam dunia siber,satu Malaysia gempar.Terutamanya ianya melibatkan POLITIK.

Kali ini bukan sekerat atau separuh,namun full version punya.Bila dikatakan full version,maka segala adegan dipaparkan dengan terperinci.

Saya tidak kisah sangat siapa perlaku didalam video tersebut,kerana saya memang tidak percaya kepada individu tersebut dan tidak akan pangkah parti yang berkaitan.

Namun isunya ialah berkenaan soal Moraliti/Akhlak.Apabila sudah terdedah di laman maya,maka segala peringkat umur akan cuba mengakses kepada video tersebut.Kenapa?sebab hari-hari disogokkan dengan dengan perkara yang sama.

What the hell......

Wednesday, April 27, 2011

Anak Kecil Main Api


Seluruh lirik dalam lagu ini membawa erti yang sangat mendalam bagi saya dan semestinya seluruh orang islam melayu.Sewaktu zaman belajar di UiTM dulu,ketika Minggu Wawasan Siswa (MWS) kami akan menyanyikan lagu ini dengan penuh semangat.Begitu menusuk di kalbu.Masih berkaca mata setiap kali mendengar lagu ini dinynayikan.Terasa betapa perihnya perjuangan dan pengorbanan yang telah dilalui sejak 460 tahun dulu di nusantara ini.

Semakin hari perpecahan semakin ketara dalam masyarakat melayu dan bumiputera.Entah kemana hilangnya semangat perpaduan dalam diri mereka.Umat melayu islam kini diasak dari segenap sudut.Samada dari sudut agama,bangsa,sejarah dan jatidiri.

Umat melayu islam kini dikelirukan dan terkeliru.Malah ada setengah daripada mereka yang malu mengaku melayu sehingga berakar umbi kebencian mereka pada bangsa sendiri.Kecenderungan berpuak dan mementingkan diri sendiri sehingga mengabaikan jati diri.Maruah peribadi dah hilang.

Hanya kerena fahaman yang berbeza,membawa kepada kehancuran agama bangsa dan negara (Alif Ba Ta).Sanggup menikam sesama sendiri untuk sedikit habuan dan janji kosong.Menggunakan segala peluang yang ada untuk kepentingan diri sendiri ditambah pula dengan tipu daya oleh musuh-musuh mereka yang kini mereka junjung bagaikan saudara sendiri.Terpedaya dengan lakonan musang berbulu ayam.



Janganlah kerana marahkan nyamuk,habis rumah terbakar.Jangan kerana nila setitik,rosak susu sebelangga,hanya kerna sekor kerbau bawa lumpur,habis semua terpalit.Biarlah kita menarik rambut dalam tepung,rambut tak putus,tepung tak berselerak.

Tak sedarkah,musuh-musuh kita laksana serigala yang lapar,menantikan masa untuk membaham dan melapah setiap apa yang ada pada kita.Kini mereka memerhati dan tersengih (ketawa) melihat kita bercakaran sesama sendiri akibat fitnah yang ditaburkan.Jangan terpedaya dengan guruh dilangit,habis air dicurahkan.

Berkenaan lagu Anak Kecil Main Api (Warisan).Lirik lagu ini telah dilakukan beberapa perubahan.Contoh:

PRIBUMI dan MELAYU telah digantikan dengan perkataan KITA.Perubahan ini dilakukan demi menjaga sensitiviti kaum-kaum yang lain di tanahair ini.Betapa kita sedia bertolak ansur dan berlembut.Sebab orang melayu ini memang asalnya cintakan keamanan.namun apa yang berlaku kini ialah"Diberi betis,hendakkan peha".

Marilah kita sama-sama cermin diri kita.Segala tindakan kita pada hari akan mendapat pembalasan.Kita juga akan ditanya oleh generasi akan datang,akibat persengketaan hari ini.Menghancurkan masa depan hari esok.

Takkan Melayu Hilang Di dunia,Melayu kan Gagah di Nusantara.Selagi Iman dan jatidiri mencorak peribadi.Insyallah.

Lirik Lagu Warisan (Anak Kecil Main Api) versi asal

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang
Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman
Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintih sendiri
Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang
Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri
Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di nusantara
Melayu kan gagah di nusantara
Melayu kan gagah di nusantara

Lirik Lagu Warisan (Anak Kecil Main Api) versi baru

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang
Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman
Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha
Kita kan gagah di nusantara

Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia

Wednesday, April 20, 2011

Hukuman & Keinsafan



Pada zaman Nabi Musa AS, bani Israel ditimpa musim kemarau yang berpanjangan. Mereka pun berkumpul mendatangi Nabi mereka. Mereka berkata, “Ya Kaliimallah, berdoalah kepada Rabbmu agar Dia menurunkan hujan kepada kami”.

Maka berangkatlah Musa A.S. bersama kaumnya menuju padang pasir yang luas. Waktu itu mereka berjumlah lebih dari 70 ribu orang. Mulailah mereka berdoa dengan keadaan yang lusuh dan penuh debu, haus dan lapar.

Nabi Musa berdoa, “Ilaahi! Asqinaa ghaitsak.. wansyur ‘alaina rahmatak..warhamnaa bil athfaal ar rudhdha’.. wal bahaaim ar rutta’.. wal masyaayikh ar rukka’..” Setelah itu langit tetap saja terang benderang, matahari pun bersinar makin menyilau (maksudnya segumpal awan pun tak jua muncul). Kemudian Nabi Musa berdoa lagi, “Ilaahi.. asqinaa”..

Allah pun berfirman kepada Musa, “Bagaimana Aku akan menurunkan hujan kepada kalian sedangkan di antara kalian ada seorang hamba yang bermaksiat sejak 40 tahun yang lalu. Umumkanlah di hadapan manusia agar dia berdiri di hadapan kalian semua. Kerana dialah, Aku tidak menurunkan hujan untuk kalian”.

Maka Musa pun berteriak di tengah-tengah kaumnya, “Wahai hamba yang bermaksiat kepada Allah sejak 40 tahun!!, keluarlah ke hadapan kami, karena engkaulah hujan tak turun!”.

Seorang lelaki menjeling ke kanan dan kiri, maka tak seorang pun yang keluar di hadapan manusia, saat itu pula ia sedar kalau dirinya yang dimaksud.Ia berkata dalam hatinya, “Kalau aku keluar ke hadapan manusia, maka akan terbukalah aib dan  rahsiaku.

Kalau aku tidak berterus terang, maka hujan pun tak akan turun”. Maka hatinya pun gundah-gulana, air matanya pun menitis, menyesali perbuatan maksiatnya sambil berkata , “Ya Allah, Aku telah bermaksiat kepadaMu selama 40 tahun, selama itu pula Engkau menutupi aibku. Sungguh sekarang aku bertaubat kepadaMu, maka terimalah taubatku”.

Tak lama setelah pengakuan taubatnya tersebut, maka awan-awan tebal pun muncul,semakin lama semakin tebal menghitam, dan akhirnya turunlah hujan. Musa pun kehairanan, “Ya Allah, Engkau telah turunkan hujan kepada kami, namun tak seorang pun yang keluar di hadapan manusia”. Allah berfirman, “Aku menurunkan hujan kepada kalian oleh sebab hamba yang kerananya hujan tak turun telah bertaubat kepadaKu”.

Musa berkata, “Ya Allah, tunjukkan padaku hamba yang taat itu”. Allah berfirman, “Ya Musa, Aku tidak membuka aibnya sewaktu dia masih bermaksiat kepadaKu, apakah Aku perlu membuka aibnya sedangkan dia taat kepadaKu.

QT

Bagi sesetengah orang,kebenaran itu terbukti hanyalah setelah yang bersalah menerima hukuman yang setimpal dengan perbuatannya dan diketahui oleh masyarakat.

Bagi setengah yang lain pula,kebenaran adalah apabila mereka yang bersalah mengakui kesalahan mereka,berasa kesal serta insaf  dan langsung bertaubat memohon keampunan.


Fahamlah saya mengapa setiap perbuatan itu didahului dengan Kalimah BismillahhirRahman nir Rahim (Dengan nama ALLAH SWT Yang MAHA PENGASIH lagi MAHA PENYAYANG.)

Maha Suci Allah yang Maha tuhan penguasa sekalian alam.

Tear drop from my eye:(








Monday, April 18, 2011

A Doctor In the House:The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad





Saya telah menghabiskan masa lebih kurang seminggu menatap sebuah buku ini.Buku yang saya maksudkan ialah "A Doctor In the House:The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad".Saya kini berada pada chapter 58:Education.Semasa berada di rumah mertua saya khusyuk membaca.Sememangnya buku dan biografi berkenaan pemimipin-pemimpin ulung negara dan dunia menarik minat saya.Sebelum ini saya menghabiskan masa hampir 1 bulan untuk  memahami Buku Lee Kwan Yew:Hard Truths:To keep Singapore Going(masih menelaah).

Saya tidak dapat menidakkan buku ini sememangnya patut dibaca untuk pengetahuan rakyat terutamanya orang melayu.Saya membaca dengan mengenetepikan fahaman politik dan meletakkan diri sebagai rakyat biasa.Membesar dalam era pemerintahan Tun M turut menyaksikan segala perkembangan dan kemajuan yang dicapai sepanjang 22 tahun pentadbiran Tun M.Buku ini juga sekaligus menjawab segala persoalan berkenaan beberapa tindakan yang diambil yang mana ianya sukar difahami oleh orang ramai.

Buku ini setebal 843 mukasurat dan mengandungi 62 bab (chapter).Setiap bab menceritakan tentang sesuatu perkara penting dan pandangan Tun M berkenaan perkara tersebut.Bab pertama/pembukaan adalah Becoming Prime Minister.Diceritakan bagaimana 3 Perdana Menteri sebelumnya (Tunku,Tun Razak dan Tun Hussein) adalah dari golongan elit dan berlatarbelakang pendidikan Undang-undang.Sedangkan Tun M hanyalah seorang rakyat biasa dan berpendidikan Perubatan. 

Dalam bab 22:A Dream Delivered, A Mentor Dies dikisahkan bagaimana Tun M begitu menyanjungi Tun Razak yang dianggap mentornya.Tun M amat mengagumi corak kepimpinan Tun Razak dan berasa sangat dukacita atas pemergian Tun Razak yang telah banyak mencorakan pentadbiran yang kehadapan untuk orang melayu khususnya.Bagaimana persamaan diantara mereka yang sanggup menerima pakai Idea dan buah fikiran daripada negara lain seandainya ianya membawa manafaat kepada Malaysia.

Saya sangat  tersentuh pada bab 3 : I Am Malay.Dalam bab ini diceritakan dengan lengkap tentang sejarah bangsa melayu yang telah berjuang sekian lama menentang penjajahan selama 450 tahun.Bagaiman orang melayu bersatu menghadapi setiap suka duka selama itu.Sehingga pegangan politik masa kini memecahbelahkan mereka dan menjadikan mereka bercakaran sesama sendiri.

Terdapat juga beberapa petikan dalam buku ini dalam bab-bab tertentu yang menarik perhatian saya dan membuatkan saya berfikir dengan lebih mendalam.Contoh bab 27:How The Goverment Works.Bagaimana ketika itu kakitangan awam mempunyai tray KIV yang menebal.Karenah birokrasi.Sejarah pengwujudan Fail Meja Manual Prosedur Kerja agar kakitangan tahu skop tugas dan kemana halatuju sesuatu tugasan terarah.
Bab 28:Bersih, Cekap, Amanah (Clean,Efficient & Trustworthy) yang dijadikan slogan pemerintahan pada tahun 1982.Ketika itu saya berusia 2 tahun.Bagaiman pengenalan tanda nama (NameTag) diperkenalkan dalam sektor awam.

Sekali lagi saya diajak untuk merenung kembali dan berfikir tetang pandangan Tun M pada Bab 36: Islam And Islamization.Saya quote kata-kata yang cukup bermakna ini

"Reason why the muslims had been divided into different sects was because the understanding of these interpreters differed and their teachings differed accordingly."M/S 482.

Dalam Bab 49, 50 dan 51 penerangan berkenaan projek-projek mega seperti MSC,Petronas Twin Tower dan Putrajaya.Bagaiman projek ini dilaksanakan dan matlamat utama projek-projek.

Terlalu panjang ulasan yang ingin saya berikan,namun cukuplah setakat ini dahulu.Lupa nak bagitau,buku ini ditulis dalam Bahasa Inggeris.So,memang take time untuk saya menghayati dan memahami sepenuhnya.Dan ternyata benar,English education tu penting (ucop wilcha HKLBR).

Buku ini boleh didapati di kedai-kedai buku dengan harga RM100.00 Senaskah.

Saya mengharapkan agar buku ini dapat diterbitkan dalam Bahasa Melayu agar lebih ramai masyarakat kita dapat membacanya.

**Bestkan jadi Librarian..dapat baca buku mahal-mahal free:)




Saturday, April 9, 2011

Neuro Linguistic Programming (NLP)




Tarikh: 1-3 April 2011


Lokasi:Seri Menanti Resort,Kuala Pilah,N.Sembilan.

Kursus:Neuro Linguistic Programming (NLP) untuk Pentadbir.


Saya bersama 3 lagi rakan setugas (Harul,Rashid dan Wizana) telah dipilih untuk mengikuti NLP.



Apakah yang dimaksudkan dengan NLP?

Neuro:

Merujuk kepada otak/pemikiran kita dan bagaimana kita menguruskannya untuk kehidupan seharian.


Linguistic:


Ianya berkenaan bahasa dan bagaimana kita menggunakan bahasa untuk menzahirkan makna dan pengaruh dalam hidup.

Programming:


Adalah urutan proses mental yang pengaruh atas perilaku untuk mencapai tujuan tertentu serta modefikasi mental itu.



Kursus ini dikendalikan oleh Dr.Azhar Hj.Sarip,pengasas spiritual NLP Malaysia.Kursus NLP ini berbeza daripada NLP Konvensional kerana lebih menekankan ciri-ciri spiritual dan agama islam dalam mengadaptasikan NLP.












Bersama Dr Azhar.



Sempat juga berjalan disekitar kawasan setempat,melawat bekas Istana Seri Menanti.
















Thursday, April 7, 2011

I love Cat

Blackie and Orange


Saya suka kucing,makhluk tuhan yang comel,manja dan suka diusap.Kucing mengiow bila lapar,mengeselkan badan pada kaki bila ingin dimanja.Setiap ekor kucing yang datang ke rumah,insyallah tidak akan pulang dengan perut kosong.Dulu saya ada seekor kucing jantan,Leo.Kini leo hilang entah kemana (bukan kali pertama).
 
 
Beberap minggu kebelakangan ini ada sepasang  kucing jiran yang selalu bertandang ke rumah.Sekor warna hitam (betina) dan sekor lagi kaler orange (jantan).Saya panggil blackie dan orange je.
 
 
Blackie baru lepas give birth (dua ekor,rupa ada iras-iras Leo),dulu dia  bawa anak dia kat rumah saya,sekarang tak tahu kat mana.Blackie memang menyerabutkan bila ada.Terover mengada.Orange rilek aje,senyap sunyi dan cool (semulajadi).
 
 
Kini rumah saya makin kerap menjadi tumpuan kucing-kucing disekitar.Tak mengapalah,mana yang ada,saya beri makan.
 
 
Maha Suci Allah SWT yang mengurniakan makhluknya dengan perasaan kasih dan sayang.
 
I want cat so badly....
 
 

Terima kasih Leo kerana mengajarku erti kesabaran,melewati masa-masa yang sukar dan memulihkan kebekuan hatiku.