Monday, February 4, 2013

My Unit : Unit Koleksi UTeM, Hadiah dan Pertukaran 2013




Unit Koleksi UTeM, Hadiah & Pertukaran (2013)

Bahagian Perolehan,Perpustakaan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM)




OBJEKTIF
UNIT KOLKESI UTeM, HADIAH & PERTUKARAN

Unit Koleksi UTeM Hadiah dan Pertukaran merupakan unit yang turut sama menyumbang kepada pembangunan koleksi perpustakaan. Menjalankan dua aktiviti utama iaitu memperolehi bahan daripada organisasi luar secara hadiah dan pertukaran serta mengumpul koleksi bahan yang dihasilkan oleh universiti sendiri.

Sehubungan dengan itu, Unit Koleksi UTeM Hadiah menetapkan beberapa objektif yang perlu dicapai seperti berikut :

  • Mengenalpasti dan memperolehi semua jenis koleksi UTeM yang terdiri daripada semua jenis bahan yang telah dihasilkan oleh warga universiti.

  • Mengenalpasti dan memperolehi bahan yang bersesuaian untuk dijadikan koleksi perpustakaan daripada organisasi luar universiti seperti badan kerajaan, swasta, NGO, dan korporat.

  •  Membuat pertukaran bahan penerbitan UTeM dengan perpustakaan dari IPTA / IPTS yang terpilih untuk menyokong usaha perkongsian maklumat.

  • Memastikan pembangunan koleksi perpustakaan secara menyeluruh di samping memastikan pemilihan dan penyediaan bahan lebih efektif dan memenuhi keperluan pengguna di perpustakaan UTeM. 

No comments:

PROTON EXORA 2022 : SELAMAT DATANG

PROTON EXORA 2022 Segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam.  Membeli kenderaan bukanlah satu perkara yang enteng. Segala aspe...