Monday, June 24, 2013

Teratak Kami (06) : Siling Lepa

Assalamualaikum

Ok, memang jadi impian saya untuk memasang siling lepa (Siling kapur, siling plaster) ni. Sevey2 dalam google nampak anggun sangat. Ada banyak syarikat yang buat siling lepa di Melaka. Tapi taklah kami pergi setiap satu.Letih le.Mula mula kami deal dengan Ho Siling. Ini si Harul yang rekomenkan sebab dah buat kat umah dia. Deal dengan Ivan. Siap ukur dan dapat harga RM1.5 K just for hall and bilik sket. Tapi tarikh untuk dia pasang pulak lambat. Lepas tu pergi plak deal dengan kompani area taman. Memang hampeh.Kerek je, projek kecik2 tak mahu layan.Its ok.Lu yang rugi bukan aku.

Lastly kami deal dengan Lai, Kedai dia dekat Nasi Yam Singapore di Krubong. Tak jauh pun. Memang terbaiklah Lai ni. Dia faham apa yang customer mahukan serta siap diberikan beberapa design yang sesuai dengan rumah yang diduduki. Orangnya pula sangat lucu dan suka berbual. Kami dapat best price dengan dia dan design yang dicadangkan sangat menarik.

Lai siap tak mahu amik deposit sebab dia kata bila dah amik deposit customer suka desak buat cepat2 walaupun masa deal diberitahu akan dibuat dalam masa 2 minggu. Tak sampai 2 hari dah telefon bila mahu buat.Hehehehe..memang kelakar Lai.

Seminggu je lepas deal. Lai call kata team dia datang nak pasang. Time tu hari Sabtu 22 Jun 2013. Kata nak strat buat jam 8 pagi. Esok je tepat 8 Pagi dah siap telefon mintak buke rumah. terkejut jugak le. Sebab besenya orang cakap je jam 8 pagi, tapi hampeh. tapi this time lain. Terpisat pisat la saya mandi dan pergi buka pintu. Very commited to the jobs mereka ni.




So This is it.



<Ah Seng >

Tengok bahagian palang dua batang tu.Mula mula tak terpikir kami nak buat design gitu.Ingat nak buat kotak kosong macam gambar diatas. Tapi Lai kasi tau buat kotak camtu tak cantik sebab rumah jenis panjang.


Akhirnya dah siap.


Front View


Back View



Semua tu akan dipasang T5 punya lampu.Memang ada yang kata buat siling camni akan jadi tempat cicak berak dan berabuk. Tapi terpulanglah. Kalau dah sanggup buat. sanggup le cuci :) (Macam rajin je). Ada juga kata membazir elektrik sebab T5 watt besar. At least design ni nak kena guna 18 batang T5 yang berukuran 4 kaki. Tapi bukan kita pasang sepanjang masa. Rasa nak pasang baru pasang. Jadi, tak perlulah saling kata mengata. Kami suka kami buat. Anda tak suka jangan buat. Namun terima kasih atas setiap nasihat dan pandangan yang diberikan.

Lampu untuk main hall kami pakai downlight LED. Energy saving (jimat cermat). Tapi agak mahal sket berbanding downlight biase. 
Kalau pakai downlight biasa. Nanti kemudian boleh je tukar mentol yang LED. Tapi beli yang pakai pusing ok. Jangan beli yang pakai lekat. Payah nak tukar lampu.

After this..proses mengecat la pulak. Semua nak kejar before raya. Dalam bulan puasa ni jugak le agaknya pindah.


Siling Yang Dah Siap







UPDATE 2 OKTOBER 2014

NO CONTACT UNTUK PLASTER SILING IALAH :0163020302 (LAI)










35 comments:

Anonymous said...

salam.. cantik hasil kerja.. bleh tuan share no contact kontractor tersebut.. berapa gamaknya kos kseluruhan tersebut... emel saya irwan.upn@gmail.com

qalam_timur said...

Wsalam

Telah diemailkan pada encik Irwan

terima Kaish sudi singgah blog saya.

Anonymous said...

assalam...cantik hasil siling tu...bole sy dptkn contact no. tak...emailkan pd sy..nurjanah@adk.gov.my

qalam_timur said...

Wsalam

Telah diemailkan pada Puan Nurjanah

terima Kasih sudi singgah blog saya.

Unknown said...

salam, blh emailkan saya alamat kontraktor ni..tq..aisyahsofea2003@yahoo.com..tq

Eima Omar said...

salam, blh emailkan saya alamat kontraktor ni..tq..eimarusilence@gmail.com @ 0173211689 (whatsapp)..tq

qalam_timur said...

Wsalam

Telah diemailkan pada Puan Sabariah Osman & Puan Eima Omar

terima Kasih sudi singgah blog saya.

Anonymous said...

Assalam..
boleh emailkan contact no kontraktor nii x.. azila_3885@yahoo.com

TQ..

qalam_timur said...

Wsalam

Telah di emailkan pada Puan Azila

terima Kasih sudi singgah blog saya.

Anonymous said...

Salam,
Boleh tuan emelkan no hp kontraktor yang buat kerja siling lepa ini pada saya di emel arell6677@gmail.com

Tq

qalam_timur said...

Wsalam

Telah di emailkan pada Encik arell6677

terima Kasih sudi singgah blog saya.

Unknown said...

Askm..Mohon email alamat kontraktor plaster ceiling ye..shazailahoney@gmail.com
Terima kasih

qalam_timur said...

Wsalam,

Telah di emailkan pada Puan Shazaila

Terima Kasih sudi singgah blog saya.

Anonymous said...

Salam..blh dptkn no cntrctor nie x? tq.. :)

Anonymous said...

Salam..blh emailkn no cntrctor ni pd sy ke..hafezzah2984@gmail.com.. tq.. :)

qalam_timur said...

Wsalam,

Telah di emailkan pada Puan Hafezzah

Terima Kasih sudi singgah blog saya.

Anonymous said...

Salam boleh emailkan harga berapa ye u buat mcm ni..emailkan skali no contractor di jajapnky86@gmail.com... tq ;)

qalam_timur said...

Wsalam,

Telah di emailkan pada Cik Jajapinky86

Terima Kasih sudi singgah blog saya.

biha said...

assalamualaikum...
boleh tak share no contact kontraktor ni?
berapa yer kos?
misz_honeydior@yahoo.com

qalam_timur said...

Wsalam,

Telah di emailkan pada Cik misz_honeydior@yahoo.com

Terima Kasih sudi singgah blog saya.

Anonymous said...

Kalau nak try tanya harga, cer contact no ni; 019-334 5398 / 012-6030 156 (Arief).
Murah dan cantik juga dia buat.

salam1923 said...

Assalam...
Kak boleh email details kontraktor?
salamulamin@gmail.com

TQ

Unknown said...

salam

boleh email saya contact numb kontraktor yang buat plaster siling ni.?

cantik design rumah encik..saya nak tiru taw..

email saya yer kat
sueria.azlee@hotmail.com

terima kasih

qalam_timur said...

Wsalam,

Telah di emailkan pada
sueria azlee & salam 1923

Terima Kasih sudi singgah blog saya.

Unknown said...

Salam..bole email ctc no Lai plaster ceiling tu?
azam..ia.azamina@gmail.com..tkasih

qalam_timur said...

Wsalam,

Telah di emailkan pada
Nor Azam Aminuddin

Terima Kasih sudi singgah blog saya.

Unknown said...

Blh bg no lai
Knadzir@gmail.com

Wan Noorlizzza said...

SALAM..

boleh bagi no lai dan alamat kedai di...
wnoorlizza@gmail.com

terima kasih

dartgurl said...

Salam boleh email pada saya alamat n contact number tak orang yg buat syiling tu... Cost nya berapa ye..

dartgurl said...

Salam boleh email pada saya alamat n contact number tak orang yg buat syiling tu... Cost nya berapa ye..

nurullakmall@gmail.com

qalam_timur said...

UPDATE 2 OKTOBER 2014

NO CONTACT UNTUK PLASTER SILING IALAH :0163020302 (LAI)

Unknown said...

cat syiling tu mr lai buat sekali tak.. or upah orang lain plak cat..

qalam_timur said...

Cat siling oleh mr hamdani..Mr Lai tak buat, tapi saya rasa boleh tanya dia..maybe ada charge tambahan la..:)

Unknown said...

Salam..
Mr Lai jugak ke yg buat kerja2 wiring & psg lampu? brp kos wiring & plaster ceiling..tq

qalam_timur said...

Salam en Mazlan

Mr Lai hanya buat plaster siling sahaja.wiring dia tak buat.

kos saya agak mesti sangat berbeza sekarang.

PROTON EXORA 2022 : SELAMAT DATANG

PROTON EXORA 2022 Segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam.  Membeli kenderaan bukanlah satu perkara yang enteng. Segala aspe...