Monday, June 17, 2013

Teratak Kami ( Episod 02) Air & Elektrik

Assalamualaikum


Elektrik & Air

Sambung lagi cerita pasal nak masuk rumah, nak duduk dirumah kena ada 2 benda penting ini. Elektrik dan Air. Ok, pergi dekat pemaju (Hillpark) dan jumpa Noor (Pekerja yang sangat komited dalam membantu client mereka) dan dapatkan surat (CF) daripada pemaju untuk urusan  pemasangan letrik dan air. Sebab ni rumah taman, maka pemaju dah sediakan semua dokumen. Jadi takde masalah. Kami pun pergi ke UTC (23 Mei) di bandar Melaka. Memang tip top sangat servis yang diberikan oleh kakitangan disana. Kos bagi pemasangan letrik dan air ialah.

Elektrik TNB : RM220.00

AIR: RM120.00

Setem Hasil : RM20.00

Jumlah semua sekali ialah : RM380.00 Sahaja





Nak citer juga lah bab air ni terutamanya. Bab eletrik takda masalah. Dua hari datang dah siap pasang. Air ni je yang ada hangin sket. Pemaju kata meter kena bagi pada mereka untuk mereka pasang. Dalam 2-3 hari akan siap pasang. Namun demikian, hampir tiga minggu baru dipasang. Macam biasalah. setelah menefon beribu kali untuk mengingatkan tentang pemasangan. Akhir terpasang la juga. So, kena cek la samada paip sekalian itu dipasangkan dengan sempurna. Buka setiap paip air dan pastika air terpancut dengan lajunya.


Nampak air hujan turun mencurah?

No comments:

PROTON EXORA 2022 : SELAMAT DATANG

PROTON EXORA 2022 Segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam.  Membeli kenderaan bukanlah satu perkara yang enteng. Segala aspe...