Monday, April 7, 2014

NewBorn: Muhammad Eimran Iskandar

Assalamualaikum



Tarikh              : 21 Mac 2014 bersamaan 19 J'Awal 1435 ( Jumaat)
Masa               : 6:34 petang    
Tempat            : Kamar Bersalin 2,Hospital Melaka

Pada ketetapan itu alhamdulillah segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam, selawat dan salam buat junjungan mulia Rasulullah SAW. lahirlah putera kedua kami yang dinamakan Muhammad Eimran Iskandar Bin Zaidi.

Saya masih diberikan peluang untuk menemani puan isteri ke kamar bersalin.Menyaksikan sekali lagi perih jerih pengorbanan seorang isteri dan ibu berjuang melahirkan seorang insan ke muka bumi ini.Namun untuk kali kedua ini isteri lebih tenang.

Eimran dilahirkan dengan berat 3.35 kg.Lebih berat dan besar berbanding abang dia  Harris 2.95kg. Alhamdulillah juga semua staf yang terlibat dalam kelahiran Eimran adalah staf wanita (kecuali saya).Allah SWT memakbulkan doaku agar aurat puan isteri terpelihara.

Sebaik sahaja Eimran lahir,dia dibersihkan dan pada masa itu juga saya disuruh untuk ambil wudhuk sebelum menazan dan iqamahkan Eimran. Jururawat menunjukkan arah kiblat dan menyerahkan baby pada saya.Alhamdulillah.

Puan isteri bermalam di hospital bersama baby


Esok petang puan isteri dibenarkan pulang.Sebelum check out, nurse memberikan beberapa taklimat berkenaan cara penjagaan bayi.Penerangan yang diberikan sangat jelas dan bermanafaat.Sebelum keluar, pengawal pemeriksaan turut memriksa bayi.Ini adalah antara prosecur yang pertama kali saya lalui.Di hospital swasta tidak pula demikian.Inilah buktinya ketelitian Hospital dalam memastikan segalanya selamat dan baik.Kes kehilangan, kecurian dan pertukaran bayi bukanlah sesuatu yang asing.Tahniah kepada para pengawal Hospital Melaka wad bersalin.



Kos bagi keseluruhan rawatan bersalin isteri saya ialah:



Terima kasih & Syukur  atas bantuan Allah SWT dalam memudahkan segala urusan kelahiran ini.

No comments:

PROTON EXORA 2022 : SELAMAT DATANG

PROTON EXORA 2022 Segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam.  Membeli kenderaan bukanlah satu perkara yang enteng. Segala aspe...