Tuesday, May 10, 2011

Akhir Zaman

Saya yakin persoalan ini tidak dapat tidak akan dikaitkan dengan politik.Namun ingin juga saya keutarakan,kerana saya dapati ianya sangat membuka minda dan melapangkan lagi dada dalam menerima pendapat dan ilmu.Baru-baru ini,saya ada terbaca satu persoalan yang diajukan oleh seoarang rakan dalam FB.Dimana soalan tersebut ialah."Antara Perpaduan Ummah dan Perlaksanaan Hukum Hudud,yang mana perlu DIUTAMAKAN?"



Perpecahan umat islam di negara ini semakin ketara dan kronik.Teringat saya akan sebuah hadith Nabi yang berbunyi.
 
"Diakhir zaman kelak umat aku akan menjadi seperti buih di lautan. Bilangan mereka terlalu ramai, tetapi mereka tidak ada kekuatan langsung."

Percayalah dengan ajaran Islam. Bahawasanya harta yang kita berikan dan belanjakan untuk jalan Islam. Maka Allah akan gantikan dengan sehebat - hebat gantian dan ganjaran yang tidak terfikir oleh kita.

No comments:

PROTON EXORA 2022 : SELAMAT DATANG

PROTON EXORA 2022 Segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam.  Membeli kenderaan bukanlah satu perkara yang enteng. Segala aspe...