Thursday, April 7, 2011

I love Cat

Blackie and Orange


Saya suka kucing,makhluk tuhan yang comel,manja dan suka diusap.Kucing mengiow bila lapar,mengeselkan badan pada kaki bila ingin dimanja.Setiap ekor kucing yang datang ke rumah,insyallah tidak akan pulang dengan perut kosong.Dulu saya ada seekor kucing jantan,Leo.Kini leo hilang entah kemana (bukan kali pertama).
 
 
Beberap minggu kebelakangan ini ada sepasang  kucing jiran yang selalu bertandang ke rumah.Sekor warna hitam (betina) dan sekor lagi kaler orange (jantan).Saya panggil blackie dan orange je.
 
 
Blackie baru lepas give birth (dua ekor,rupa ada iras-iras Leo),dulu dia  bawa anak dia kat rumah saya,sekarang tak tahu kat mana.Blackie memang menyerabutkan bila ada.Terover mengada.Orange rilek aje,senyap sunyi dan cool (semulajadi).
 
 
Kini rumah saya makin kerap menjadi tumpuan kucing-kucing disekitar.Tak mengapalah,mana yang ada,saya beri makan.
 
 
Maha Suci Allah SWT yang mengurniakan makhluknya dengan perasaan kasih dan sayang.
 
I want cat so badly....
 
 

Terima kasih Leo kerana mengajarku erti kesabaran,melewati masa-masa yang sukar dan memulihkan kebekuan hatiku.

No comments:

PROTON EXORA 2022 : SELAMAT DATANG

PROTON EXORA 2022 Segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam.  Membeli kenderaan bukanlah satu perkara yang enteng. Segala aspe...