Thursday, August 18, 2011

Rezeki itu ialah Sabar dan Syukur




Salam & Selamat berpuasa

Rezeki itu kurniaan daripada Allah SWT,dan saya percaya dengan ketetapan takdir yang telah tertulis dalam perjalanan hidup saya didunia ini.Rezeki boleh datang pelbagai bentuk,samada dalam bentuk kebendaan (nampak) atau tidak nampak.

Saya diberitahu bahawa sabar adalah separuh daripada iman,dan yang separuh lagi pula ialah syukur.Betapa benarnya perkara ini telah pun diperlihatkan saya pada hari ini.Saya sangat bersyukur dengan apa yang dikurniakan oleh Allah SWT pada saya hingga saat ini.Memang manusia itu sikapnya sentiasa mahukan lebih dan yang terbaik.Namun untuk hari ini,Saya berdoa agar saya tergolong dalam manusia yang tahu bersyukur dan semoga keegoan dalam hati diri saya tidak menjadikan diri saya seorang yang kufur nikmat.

Dan, mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan shalat. (QS. Al-Baqarah : 45)

Dan, orang-orang yang sabar dalam kesempitan, penderitaan dan dalam peperangan, mereka itulah orang-orang yang benar (imannya), dan mereka itulah orang-orang yang bertakwa. (QS. Al-Baqarah : 177)

Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar. (QS. Al-Baqarah : 153)

Dan, sesungguhnya Kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan. (QS. An-Nahl : 96)

Mungkin anda masih tertanya maksud sebenar entry kali ini,seandainya sedemikian...........klik disini
Alhamdullilah.Terima Kasih Allah SWT.


1 comment:

stramberrymanis said...

wa..tahniah jika ada berita yg menggembirakan ttg hal ini =)

PROTON EXORA 2022 : SELAMAT DATANG

PROTON EXORA 2022 Segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam.  Membeli kenderaan bukanlah satu perkara yang enteng. Segala aspe...