Wednesday, September 22, 2010

Kain ketat Gadisku



"Tak tengok rugi,tak nak tengok,benda dah ada depan mata...susah jugak camni,layan...."


Begitulah antaranya kata-kata dalam perbualan dengan seorang teman di Shah Alam,Selangor sekitar 2005 ketika masih menuntut si UiTM Puncak Perdana.Perbualan berkisar tentang gaya pemakaian atau fesyen wanita masa kini.

Tidak dapat tidak kita takkan dapat lari daripada menyaksikan "Pemandangan indah" yang membuat mata layu kembali segar.Pemandangan ini seolah sudah menjadi satu fenomena 'biasa" dalam masyarakat kita.Model-model sambilan disekitar kita dengan free of charge (FOC) mengayakan pelbagai rekaan yang berjenama dan mahal..namun kurang dan tipis kainnya dibahagian tertentu.

what a view~u like it?
                                                                               
Up to Date,kalau tak nampak "alur" dan "lurah" Out of date!~

Umat Islam hari ini menghadapi krisis hilang rasa malu. Tidak merasa berdosa dan bangga menayangkan bentuk tubuh badan kepada umum. Sangat murah harga diri. Bertudung berbaju dan berseluar ketat itulah fesyen terkini umat Islam. Mereka lebih moden dari orang Barat. Penyakit berpakaian tak cukup kain telah menghinggapi wanita islam.

SATU ketika dulu, ramai mengatakan memakai tudung itu hanyalah sunat muakad atau tidak wajib. Kalau tidak memakai tudung, hanya berdosa kecil. Kononnya sebaik saja mengambil wuduk untuk bersolat lima waktu, secara automatik dosa kita dibasuh dan terhapus.

Di satu sudut lain, ada wanita Islam yang bertudung dan menyangkakan mereka sudah menutup aurat, tetapi masih mengenakan seluar jeans yang ketat, kemeja T menampakkan pakaian dalam atau yang hanya layak dipakai oleh adiknya berumur 9 tahun.

Fashion come and go,but Hell awaiting
                                                                                     


Musuh Islam tidak perlu menggunakan senjata untuk menakluki negara orang Islam tetapi cukup sekadar mereka fesyen terbaru yang boleh memesongkan pegangan umat Islam dari agama mereka.

GAMBAR FACEBOOK

Bukan main bangga lagi jika fan komen pic yang seksi meksi,dengan pelbagai aksi dan gaya ditayangkan secara "open source".Tapi yang lucu,ada plak yang marah!~..marah?kononya tak suka dikomen dengan ayat-ayat manis berunsur sex,bertambah lucu sebab tidak memadamkan komen tersebut sedangkan boleh berbuat demikian.Koleksi peribadi adalah jawaban yang paling relevan pada masa kini.


Tapi yang paling best sekali,kalau diri sendiri tak tutup aurat,salahkan kerajaan...saya terpaksa gelak:)


Belum sampai seru?Seru apakebendanya?

Bukan tujuan saya untuk mengaibkan sesiapa,saya juga insan biasa.Namun berasa kesal bila memerhatikan dan mendengar tudung jadi bahan gurauan dan diperlecehkan oleh sesama umat islam.Non muslim apatah lagi.



Sabda Nabi saw : Ada dua golongan dari penduduk neraka yang keduanya belum pernah aku lihat. Yang Kedua : Para wanita yang berpakaian tapi telanjang, mereka menyimpangkan lagi menyelewengkan orang dari kebenaran, berlenggang lenggok dalam perjalanannya. Kepala-kepala mereka seperti punuk unta yang condong. Mereka ini tidak akan masuk surga dan tidak akan mencium wanginya syurga padahal wanginya syurga sudah tercium dari jarak perjalanan sejauh ini dan itu. (Hr. Muslim)

No comments:

PROTON EXORA 2022 : SELAMAT DATANG

PROTON EXORA 2022 Segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam.  Membeli kenderaan bukanlah satu perkara yang enteng. Segala aspe...