Tuesday, September 28, 2010

Petronas CubPrix

Selamat Datang

Hari Ahad,bosan duduk dirumah,so ajak isteri pergi Stadium Hang Jebat tengok lumba motor.Tak jauh mana,dalam 5 minit dah sampai,Petronas CubPrix bermula 25 dan 26 September,semalam tak sempat nak layan.Tiba saje di Stadium,terus pergi kat litar,tapi race tak mula lagi so jalan-jalan dulu disekitar boost yang ada.

Ramai juga orang yang hadir,kebanyakan adalah penduduk setempat dan budak-budak muda.Biasalah,racing-racing memang sinonim dengan jiwa muda.Kalau tidak takkanlah gejala Mat Rempit berleluasa,namun saya percaya,bukan semua anak muda terlibat dalam gejala sedemikian.Saya perhatikan setiap pelumba yang race dilengkapi dengan ciri-ciri keselamatan,ini dapat saya saksikan sendiri terutama di boost Petronas yang mana memaparkan sut keselamatan yang dipakai oleh para pelumba,jentera yang digunakan juga telah dimodefikasi oleh para "Pomen" yang bertauliah.

Boost Petronas


Saya sempatlah membeli sebiji helmet di boost X-Dot,berkenaan juga tengok helmet putih,lagipun harga memang berpatutan.Kalau dibandingkan dengan beli di kedai,memang jauh beza.Kebanyakkan boost yang ada dibuka bagi mempromosikan jenama dan syarikat yang terlibat dalam acara lumba motor.Barang-barang alat ganti motorsikal juga turut dijual,disamping pakaian dan topi.Pengunjung juga diberi peluang untuk "Test Drive" motor keluaran terkini syarikat motor yang ada seperti Honda,Yamaha dan Suzuki.


Sticker free di boost Racing Boy

Terdapat juga gadis-gadis litar yang semesti amat manis dan menawan + Seksi....para pengunjung terutama lelaki sudah semestinya tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar bersama mereka.Saya teringin juga,tapi memandangkan "Mem" senantiasa disisi,terpaksalah saya pendamkan saja hajat dihati.

Models Motor:Pakcik Trafik pun terpaku:)

Perlumbaaan seterusnya telah bermula,saya dan isteri mengambil tempat di podium yang disediakan,namun saya terpaksa meninggalkan isteri untuk melihat dengan lebih dekat aksi perlumbaaan dan untuk mengambil gambar.Punyala susah untuk mendapat tempat yang strategik,terpaksa berhimpit dengan pengunjung yang lain.Saya telah memanjat salah satu gate untuk mendapat view yang lebih baik.

Foto Untuk Tatapan

Rasa seakan best je
Pic 1


Jentera baik punyer


Penuh sesak
Pesta Payung


Lap 1
Antara yang akhir

Akhir kata,tunggang dengan selamat,ingat insan tersayang menanti anda,jangan merempit.

No comments:

PROTON EXORA 2022 : SELAMAT DATANG

PROTON EXORA 2022 Segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam.  Membeli kenderaan bukanlah satu perkara yang enteng. Segala aspe...