Saturday, March 12, 2011

Kaunter Ekspres 10 Barang Ke bawah Sahaja.


Saya biasanya membeli barang-barang keperluan rumah (barang dapur) di pasaraya-pasaraya seperti Mydin,Tesco,Giant dan lain-lain.Bukan apa,mudah dan teratur.Biasa kalau beli barang,lepas gaji.Maka tempat-tempat sebegini pastinya penuh sesak.
 
Pihak pengurusan pasaraya telah menyediakan pilihan dalam melancarkan dan menyenangkan para pelanggan.Iaitu dengan menyediakan kaunter pembayaran yang banyak dan  termasuk Kaunter Bayaran Ekspres sebagai alternatif untuk pelanggan yang membeli " 10 barang ke bawah sahaja".
 
 
 
Disini kita akan dapat lihat kepelbagaian ragam pelanggan,baik tua,muda,lelaki,wanita,berpelajaran tinggi,pegawai mahupun pekerja biasa.Kadar Celik Huruf adalah tinggi bagi rakyat Malaysia terutamanya di kawasan bandar,apatah lagi Melaka yang diiktiraf sebagai Negeri Maju.
 
 
Dengan membawa 4 troli dan berisi penuh dengan segala macam barangan,masih buat "slumber' beratur di Kaunter Ekspres.Adakah pandangan orang ramai yang memerhatikan tingkah laku mereka tidak membawa sebarang makna?
 
 
 
 
Semua orang yang mahu cepat,semua orang ada urusan masing-masing (penting ) untuk diselesaikan.Namun tidaklah ianya boleh dijadikan alasan untuk menafikan hak orang lain.Yang paling hebat,dimarahnya cashier bila diminta ke lorong yang sepatutnya.
 
 
Mungkinkah Statement 10 Barang itu ditafsirkan sebagai 10 Jenis barang?Kalau beli beras 10 kampit,dikira 10 barang le.Bukan 10 JENIS BARANG.Jumlah maksimum adalah 10,Sepuluh,Ten.
 
 
Ketahuilah,ramai yang memerhati dan dalam hati ramai yang menyumpah.Siapa tahu.
Sudah semestinya dalam hidup ini kita terkadang belajar dari kesilapan..Try and Errror.

No comments:

PROTON EXORA 2022 : SELAMAT DATANG

PROTON EXORA 2022 Segala puji bagi Allah SWT tuhan penguasa sekalian alam.  Membeli kenderaan bukanlah satu perkara yang enteng. Segala aspe...